April 2019: Mediacrisis begrijpen en beheren

Mediacrisis begrijpen en beheren

Meer dan ooit worden organisaties vandaag de dag blootgesteld aan crises en in het bijzonder aan mediacrises.
De technologische afhankelijkheid, de bezorgdheid van bedrijven en instellingen in de openbare ruimte, de ontwikkeling van digitale media en in het bijzonder de wijziging van de mediatijd hebben de neiging om het risico op crisis te vergroten. Hoe ontwikkelt en verspreidt een crisis zich in de media en in het bijzonder in de sociale media? Hoe anticipeert men op crisisfactoren? Hoe kan men zich voorbereiden op een crisis Dit zijn de punten die we op deze Doc’Moment zullen bespreken.
Pr. Elise Le Moing – Maas is Professor en onderzoekster, voorzitter van de afdeling Relations Publiques van het Institut des Hautes Études des Communications Sociales (IHECS).
Nicolas Vanderbiest is oprichter en operationeel directeur van het bureau Saper Vedere, een communicatiebureau gespecialiseerd in sociale netwerkanalyse, gevoelige communicatie en crisiscommunicatie.


download (FR)