Deskundige stafdienst informatiebeheer (Heusden-Zolder)

Vacature online sinds 06/03/2025

Onbepaalde duur | voltijds | B1-B3

Lokaal Bestuur Heusden-Zolder is een boeiende en groeiende gemeente, die ambitieus inzet op digitalisering. Om het bestuur naar een nieuw niveau te tillen, zoeken we een gemotiveerde medewerker voor het informatiebeheer, inclusief archiefbeheer en beheer van het serieregister.

Doel van de functie is het beheer van de overheidsinformatie van ons bestuur met toepassing van de regels inzake archiefbeheer en het Vlaamse serieregister. Om te weten welke informatie de organisatie beheert, moet je ze inhoudelijk beschrijven (metadata zoals naam, proces,…), beheersregels definiëren (bewaartermijn, mate van openbaarheid, informatieveiligheid,…) en opnemen in een informatiebeheersplan in samenwerking met de clusters.

Verwachtingen

Als informatiebeheerder sta je onze interne klanten bij via de ontwikkeling en het uitbouwen van een specifieke dienstverlening met als doel ertoe bij te dragen dat de organisatie en haar medewerkers zo optimaal en efficiënt mogelijk kunnen functioneren en de organisatiedoelstellingen kunnen bereikt worden.

Als informatiebeheerder begeleid je medewerkers en de hele organisatie naar een nieuwe manier van digitaal en efficiënter (samen)werken.

Het is een meerwaarde als je affiniteit hebt met het serieregister, selectiecriteria, inventariseren van archief etc. …

Taken

  • Je organiseert werksessies, intakegesprekken en opstartvergaderingen om het informatiebeheer in kaart te brengen (verkenner, Sharepoint, Onedrive, Teams, …).
  • Je begeleidt het implementatietraject in samenwerking met technische en educatieve partners.
  • Je maakt informatiebeheersplannen voor de clusters op.
  • Je voert het archief- en informatiebeleid van het lokaal bestuur uit:
    • Voorbereiding van de digitalisering van papieren dossiers.
    • Ondersteunen van de organisatie van ruimdagen.
    • Organiseren van overdrachten naar het papieren en digitaal archief.
    • Toepassen selectie en vernietiging.
  • Je monitort het archief- en informatiebeleid:
    • Controle op de integriteit van de ingegeven fata (audits in teamsites).
    • Beantwoorden van inhoudelijke vragen van gebruikers.
  • Je ondersteunt de aansluiting van de digitale architectuur van het lokaal bestuur bij een
    e-depot (vb: Digitaal Archief Vlaanderen).
  • Je neemt deel aan de uitvoering van projecten gelinkt aan informatiebeheer.
  • Je ben in staat om de coördinatie en planning van de implementatie van de digitale werkplek op je te nemen, zodat de beoogde doelstellingen op een efficiënte manier bereikt kunnen worden.
  • Je volgt trends  en vervolmaakt je voortdurend in het eigen vakgebied op het vlak van kennis- en informatiebeheer, documentenbeheer, archiefbeheer met focus op digitale duurzaamheid.

Voorwaarden

Je beschikt over een bachelordiploma.

Ons aanbod

Wij bieden jou een contractuele functie van onbepaalde duur. Een brutomaandloon tussen € 2 999,68 en € 5 054,37 (niveau B1 – B3). Jouw loonpakket wordt aangevuld met de volgende voordelen:

  • Eindejaarstoelage en vakantiegeld
  • Tweede pensioenpijler
  • Maaltijdcheques van € 7,5 per gewerkte dag
  • Ecocheques
  • Een tijdsonafhankelijk uurrooster
  • Hybride werken met extra vergoeding
  • Fietsvergoeding, ook voor e-bikes en pedelecs
  • Terugbetaling van het openbaar vervoer
  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen door tal van opleidingen
  • GSD-V Pluspas
  • Minimum 30 verlofdagen per jaar

Daarnaast ben je een maatschappelijke meerwaarde in een groeiende en boeiende gemeente.

Wij werven aan op basis van competenties en talenten, ongeacht leeftijd, gender, origine of handicap. Twijfel jij nog aan je kansen? Dan moedigen we jou toch aan om je kandidaat te stellen.

De selectieprocedure

De selectieprocedure verloopt als volgt:

  1. E-assessments. Een gedragsprofiel (PPA) en redeneertest (AIT), deze zijn niet eliminerend, enkel ter ondersteuning van de selectie.
  2. Inhoudelijke casus. Tijdens het selectiegesprek wordt hier dieper op ingegaan.
    Kandidaten worden beoordeeld met een score op 50. Vanaf 25/50 zijn de kandidaten geslaagd.
  3. Het selectiegesprek – 15/04/2025 (Afhankelijk van de aantal kandidaten worden er nog andere data voorzien. Dit is afhankelijk van de agenda’s van de juryleden)
    Kandidaten worden beoordeeld met een score op 50. Vanaf 25/50 zijn de kandidaten geslaagd.

De kandidaten moeten een eindscore van 50/100 behalen om te slagen.

Meer info:

Solliciteer ten laatste op 21 maart ! Bezorg ons je CV, diploma en motivatiebrief via het sollicitatieformulier. Onvolledige of laattijdige sollicitaties worden niet aanvaard.

 

Link: https://www.heusden-zolder.be/deskundige-stafdienst-informatiebeheer