Assistent dienstleider bibliotheek (Rumst)
Vacature online sinds 07/11/2024
Jouw takenpakket
- Als assistent dienstleider ben je verantwoordelijk voor één of meerdere afdelingen van de gemeentelijke bibliotheek.
- Je ondersteunt de bibliothecaris in het bibliotheekbeleid.
- Je draagt mee bij aan de bibliotheekpromotie en public relations.
- Je bent verantwoordelijk voor het organiseren van publieksactiviteiten voor alle leeftijds- en doelgroepen.
- Je werkt acties en activiteiten uit op korte en lange termijn om zo doelgroepen van (potentiële) bibliotheekbezoekers te bereiken en hun leesgedrag te stimuleren.
- Je past een modern collectiemanagement toe en zo zorg je ervoor dat het collectieprofiel zo dicht mogelijk het profiel van de bibliotheekgebruiker benadert.
- Je maakt collectieaanbod toegankelijk en presenteert het op een aangename en aanlokkelijke manier.
- Je staat in voor een correcte en klantvriendelijke dienstverlening en informatiebemiddeling.
Een volledig functiebeschrijving kan je in bijlage terugvinden.
Jouw talenten
- Je bent klantgericht en communicatief sterk.
- Je kan plannen, organiseren en prioriteiten bepalen.
- Je bent gedreven, neemt initiatief en werkt efficiënt.
- Je bent een echte teamspeler.
- Het bibliotheekwezen is voor jou geen onbekend terrein.
Wie zoeken we?
- Je bent in het bezit van een bachelorsdiploma of daaraan gelijkwaardig.
- Je bent in het bezit van een rijbewijs B.
- Je bent bereid om het certificaat Initiatie tot de Bibliotheek-, Documentatie- en Informatiekunde te behalen
Twijfel of je in aanmerking komt neem dan contact op met dienst personeel via vacatures@rumst.be
Wat mag jij van ons verwachten?
- Een halftijds contract van onbepaalde duur.
- Je wordt verloond volgens de salarisschaal B1-B3
Alle relevante beroepservaring wordt meegenomen bij de berekening van je loon. Een loonsimulatie kan aangevraagd worden via vacatures@rumst.be - Daarnaast heb je ook recht op heel wat extralegale voordelen zoals:
-
- Maaltijdcheques aan €8.
- Gratis hospitalisatieverzekering.
- Mogelijkheid tot telewerk.
- Tweede pensioenpijler als aanvulling op je wettelijk pensioen.
- Fietsvergoeding aan €0.35 per km.
- 33 vakantiedagen op jaarbasis.
- Tal van mogelijkheden voor professionele ontwikkeling en persoonlijke groei.
Interesse?
Solliciteren kan tot en met dinsdag 19 november 2024 via vacatures@rumst.be
Je bezorgt ons jouw CV, motivatiebrief, kopie van jouw diploma, kopie van je rijbewijs en een recent uittreksel uit het strafregister.
Indien je voldoet aan alle voorwaarden zal je uitgenodigd worden voor deelname aan de selectieprocedure.
De selectieprocedure loopt als volgt:
- 1. Schriftelijke proef onder de vorm van een thuisopdracht:
Via mail zal je op dinsdag 26 november om 16 uur een thuisopdracht ontvangen. Je hebt tijd tot en met dinsdag 26 november, 23.59uur om deze terug in te dienen. Je moet de helft van de punten behalen om geslaagd te zijn en uitgenodigd te worden voor de mondelinge proef.
- 2. Mondelinge proef:
De mondelinge proef bestaat uit een competentiegericht interview en een reflectie van de thuisopdracht. De mondelinge proef zal plaatsvinden op maandag 9 december 2024. Een exact tijdstip zal nog worden meegedeeld. Je moet de helft van de punten behalen om geslaagd te zijn.
Om geslaagd te zijn voor het geheel van de selectieprocedure moet je minstens 60% behalen op beide proeven samen.
Vragen?
Heb je vragen over de inhoud van de functie dan kan je steeds terecht bij Annelien Leenders, via annelien.leenders@rumst.be
Heb je vragen over de selectieprocedure dan kan je steeds terecht bij dienst personeel via vacatures@rumst.be